Nagual Logo
Home
  • Selectie copii terapie ABA

    Asociatia Nagual, cu sprjinul financiar al Club Rotary Slatina va oferi gratuit, timp de 10 luni, 24 ore lunar de terapie comportamentală aplicată la 2 copii diagnosticati cu autism.
  • Cercul Sigurantei

    Primul program de educație parentală acreditat internațional
  • Anunt angajare ianuarie 2017

    Asociatia NAGUAL anunta scoaterea la concurs a 2 posturi: 1 psiholog si 1 fundraiser
  • Liga Solidaritatii

    Asociaţia NAGUAL, în parteneriat cu Asociaţia Pitic Sport, a organizat evenimentul sportiv cu scop caritabil „Liga Solidarităţii”.
  • Turneu caritabil de tenis

    Asociatia NAGUAL a organizat cu sprijinul SCADT SPORTS, în perioada 31 mai - 4 iunie 2012 un turneu caritabil de tenis în localitatea Slatina, judeţul Olt.
  • Cat de bine iti cunosti copilul?

    Programul „Cat de bine iti cunosti copilul?” demarat la nivelul județului Olt este prima initiativă care urmarește atat implementarea unor proceduri cu rol de preventie in sfera sanatatii mintale cat si de detectie timpurie a unor disfunctionalitati de natura psihologica.
  • Curs formare “Eu şi copilul meu”

    Centrul Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Craiova a organizat la Slatina, în perioada 19 – 23 septembrie, în colaborare cu Asociaţia NAGUAL, cursul de formare continuă „Eu şi Copilul Meu”. Cursul s-a adresat psihologilor cu drept de liberă practică în specialitatea psihologie clinică şi educaţională.
  • Centru Integrat de Intervenţie

    Asociaţia NAGUAL a finalizat activitatea de construcţie şi amenajare interioara a Centrului Integrat de Intervenţie
  • Autismul vorbeste, e timpul sa asculti!

    Asociaţia NAGUAL beneficiază de o finanţare nerambursabilă de la bugetul local al Municipiului Slatina pentru proiectul „Autismul vorbeşte, e timpul să asculţi!”.
  • Set poze "Secvente"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Ce este gresit"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Fise pentru colorat"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Emotii"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Partile corpului"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Abordari teoretice si practice in reintegrarea sociala a persoanelor defavorizate

    Asociaţia NAGUAL organizează marti, 11 octombrie 2011, începând cu ora 10, Simpozionul Naţional cu tema „ABORDĂRI TEORETICE ŞI PRACTICE ÎN REINTEGRAREA SOCIALĂ A PERSOANELOR DEFAVORIZATE” în sala de conferinţe a Consiliului Judeţean Olt.
  • Formare proiect "Educatia este calea spre raspunsul la toate intrebarile"

    Asociaţia NAGUAL este partener naţional în cadrul proiectului strategic „Educaţia este calea spre răspunsul la toate întrebările”, cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 – „Investeşte în oameni”.
  • Formare proiect "A new chance" - O noua sansa

    Asociaţia NAGUAL desfăsoară începând cu luna decembrie 2010 proiectul „A new chance” – O nouă şansă. Acesta are în vedere una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă societatea românească şi anume incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi.
  • Ziua Internationala de Constientizare a Autismului

    Asociaţia NAGUAL, în parteneriat cu Instituţia Prefectului – Judeţul Olt, a organizat în data de 1 aprilie 2011 o serie de evenimente în cadrul campaniei „Light it up blue” care s-a desfăşurat la nivel global şi prin care s-a dorit conştientizarea autismului şi atragerea atenţiei asupra zilei de 2 aprilie (Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului).
  • Povestea Crăciunului în Suflet de Copil

    În data de 15 decembrie 2010 a avut loc evenimentul caritabil „Povestea Crăciunului în Suflet de Copil”, organizat de către Asociaţia NAGUAL în parteneriat cu Instituţia Prefectului – Judeţul Olt, Inspectoratul Şcolar Judeţean Olt, Biblioteca Judeţeană „Ion Minulescu”, Palatul Copiilor „Adrian Băran”, Şcoala Populară de Arte şi Meserii.
  • Cupa Bancarilor la Fotbal - 2010

    Asociaţia NAGUAL, în parteneriat cu Primăria Slatina, a organizat prima ediţie judeţeană a evenimentului sportiv cu scop caritabil „Cupa bancarilor la fotbal”.
  • VESI - Volunteering in Europe and Social Inclusion

    Proiect international care promoveaza voluntariatul in vederea incluziunii sociale a copiilor cu dizabilitati
  • O noua sansa

    Asociatia NAGUAL desfasoara incepand cu luna decembrie 2010 proiectul "A new chance" - O noua sansa. Acesta are în vedere una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă societatea românească şi anume incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi.
  • Centru educativ multifuncţional

    Îmbunătăţirea condiţiilor de educaţie pentru copiii cu CES în vederea prevenirii eşecului şi abandonului şcolar prin înfiinţarea unui centru educativ multifuncţional.
  • Dezvoltarea inteligenţei emoţionale prin educaţie raţional-emotivă şi comportamentală

    Asociaţia Nagual îşi propune să ajute elevii în a-şi îmbunătăţi abilităţile de gândire critică şi, implicit, de a-şi optimiza sentimentul de autoeficacitate care îi ajută în stabilirea traseului lor vocaţional. La toate acestea, se adaugă utilitatea profilactic-curativă pe care educaţia emoţională o are într-o societate ce necesită atitudine morală.
  • Eveniment caritabil "Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeşte"

    În data de 12 decembrie 2009 a avut loc prima ediţie a evenimentului caritabil anual „Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeşte” organizat de către Asociaţia NAGUAL. Acesta s-a desfăşurat în incinta hotelului Zytto din Slatina.
  • Inaugurare Centru de Zi

    În februarie 2009 a fost inaugurat primul Centru de Zi destinat evaluării şi intervenţiei la copiii cu elemente de spectru autist si tuluburare hiperchinetică.
  • Demarare campanie strangere de fonduri

    Prin această campanie se doreşte colectarea sumei necesare pentru a începe lucrările de amenjare a spaţiilor prevăzute pentru activităţile cu beneficiarii asociaţiei, pentru creşterea vizibilităţii organizaţiei şi pentru informare.
  • Abandonul şcolar, combătut cu bani europeni

    În cadrul proiectului „Educaţia este calea spre răspunsul la toate întrebările”, derulat de ISJ Olt în parteneriat cu Asociaţia Nagual, CJ Olt şi Casa Corpului Didactic, 80 de cadre didactice sunt pregătite pentru a acţiona împotriva abandonului şcolar.
  • Se aprind luminile albastre la Slatina, pentru copiii cu autism

    Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului nu trece neobservată la Slatina. Pe1 şi 2 aprilie, Asociaţia Nagual organizează o serie de evenimente pentru copiii cu autism.
  • Prefectura Olt, iluminată în albastru pentru copiii cu autism

    Week-end-ul acesta, cu ocazia Zilei Internaţionale de Conştientizare a Autismului - 2 aprilie, Asociaţia Nagual va organiza o serie de evenimente menite să construiască o punte între autism şi normalitate.
  • Poveşti, prăjituri magice şi licitaţie publică de brazi în faţa Prefecturii

    Asociaţia Nagual a organizat, ieri, o licitaţie de brazi între orele 17.00 şi 19.00 pe platoul din faţa Instituţiei Prefectului Olt, urmată de o şezătoare cu poveşti şi prăjituri magice la Biblioteca Judeţeană Olt, în care au fost implicate Şcoala nr. 3 şi toate liceele din Slatina.
  • Slatina: Tudor Gheorghe canta gratis pentru copiii autisti

    Tudor Gheorghe, vedetele de televiziune Răzvan şi Dani şi ansamblul folcloric Doina Oltului au acceptat invitaţia Asociaţiei Nagual din Slatina şi vor veni gratis la spectacolul caritabil „Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeşte”.
  • „Nagual“ întinde mâna persoanelor cu probleme de sănătate mintală

    „Până acum nu am vorbit de asociaţia noastră pentru că am vrut mai întâi să arătăm că ne-am apucat de lucru şi cât de serioasă este munca noastră"
Susţine proiectul Nagual
Centru de Zi

Un loc cu orientare incluziva, prietenos, al acceptarii, tolerantei si intelegerii, in care toti copiii invata sa fie egali iar vulnerabilitatea devine doar o particularitate si nu un handicap.

Cadrul organizatoric

  1. Reprezentanții legali care doresc să-și înscrie copiii în cadrul centrului îl pot vizita și solicita mai multe informații în fiecare luni și joi, începând cu orele 18:00. Vizitarea centrului se va realiza doar cu programare telefonică prealabilă la numărul 0746.898.955.
  2. Numărul maxim de copii admiși în cadrul centrului va fi de 15 dintre care 4 copii cu cerințe educaționale speciale (CES).
  3. În limita numărului maxim de copii simultan în centru (15) vor putea fi acceptați și preșcolari cu diverse dificultăți adaptative sau de învățare în intervalul 930 – 1230. Aceștia vor putea beneficia de serviciile centrului (socializare, activități instructiv-educative, recreative etc.) între minim o oră și maxim trei, contra unei taxe de 15 lei pe oră.
  4. La solicitarea reprezentanților legali, copiii cu cerințe educaționale speciale vor putea beneficia de punerea la dispoziție a unor conturi bancare personalizate în care să se colecteze bani din sponsorizări, declarația 230, donații. Fondurile strânse vor fi folosite pentru plata serviciilor oferite de către Asociația Nagual (evaluare psihologică, terapie individuală, activități educative și socializare în cadrul centrului de zi etc.).
  5. Acceptarea unui copil în cadrul centrului implică:
  • Semnarea unui contract de acordare de servicii (îl puteți vizualiza și descărca de aici)
  • Informarea cu privire la regulamentul de ordine interioară - anexa 1 (îl puteți vizualiza  și descărca de aici)
  • Semnarea unui angajament de plată - anexa 2 (o puteți vizualiza și descărca de aici)
  • Completarea unei cereri de înscriere - anexa 3 (o puteți vizualiza și descărca de aici)
  • Informarea cu privire la serviciile oferite în cadrul fiecărui tip de program - anexa 4 (o puteți vizualiza și descărca de aici)

Cadrul teoretic care va sta la baza activităților centrului

 

           Centrul de zi va fi caracterizat, din punct de vedere al tipului de activități, ca fiind asemănător cu cel din cadrul grădinițelor cu program prelungit. Diferența specifică va fi tipul de abordare educațională care va avea o puternică dominantă incluzivă. Aceasta consideră curriculumul şcolar ca un instrument necesar a fi flexibil, adaptabil la nevoile/cerinţele copiilor. Punctul de plecare în alcătuirea strategiilor de lucru este identificarea problemelor pe care le întâmpină copiii în învăţare, nu pentru a-i clasifica şi eticheta, ci pentru a construi şi proiecta activităţile în întâmpinarea nevoilor lor. ScopuI îl constituie dezvoltarea fiecăruia şi a tuturor pentru că individualitatea este la fel de importantă ca şi interacţiunea între copii. Problemele de învăţare sunt astfel cunoscute ca cerinţe mai mult sau mai puţin speciale, particularităţi la care se adaptează predarea şi învăţarea.

           Educaţia incluzivă porneşte de la premiza că dificultăţile de învăţare nu apar doar la copiii cu „nevoi educative speciale". Procesul de învăţare a copiilor nu se desfăşoară exclusiv la grădiniţă/şcoală. Ei învaţă de la familiile lor, din contactul cu semenii şi prietenii, din participarea la diversele activităţi care au loc în comunitate. Toţi copiii învaţă şi orice copil poate întâmpina dificultăţi. Educaţia incluzivă vizează dezvoltarea unei abordări centrate pe copil, recunoscând că aceștia au nevoi de învăţare diferite şi că învaţă în ritmuri diferite. Barierele în calea învăţării şi participării pot fi generate de condiţiile de acasă şi de la grădiniţă/şcoală, de culturile existente în comunitate, de atitudinile pe care le manifestă copiii între ei şi de imaginea de sine pe care o au, de competenţele cadrelor didactice de a lucra cu copiii care au diverse nevoi, de gradul de adecvare al curriculumului incluziv sub aspectul centrării pe nevoile copilului, materiale didactice inadecvate de predare, clădiri inaccesibile şi mediu educaţional închis, de politicile guvernamentale locale şi centrale. Conform ideologiei incluziunii, toţi copiii au dreptul la predare diferenţiată şi adecvată în clasă, adaptată particularităţilor de învăţare pe care le au. Această abordare este diferită de abordarea tradiţională în care se presupune că, dacă un copil are dificultăţi de învăţare, acel copil este o problemă şi el trebuie să se schimbe şi nu şcoala. Abordarea incluzivă cere ca grădiniţele să-şi concentreze atenţia asupra copiilor, să aprecieze diferenţele dintre copii şi să se adapteze acestor diferenţe. Acest lucru reclamă din partea cadrului didactic capacitatea de a înţelege modul în care copiii învaţă şi se dezvoltă. Cadrul didactic trebuie să fie capabil să adopte diverse moduri de acordare a sprijinului, asigurînd în acelaşi timp, participarea activă a copilului în procesul de învăţare.

           Copiii percepuţi ca "diferiţi" din cauza handicapului, originii etnice, limbii, sărăciei etc., sînt deseori excluşi sau marginalizaţi în societatea şi comunităţile locale, fie se ascund în casă dacă arată diferit, din cauza fricii şi/sau superstiţiilor. Deseori necesităţile lor nu sunt recunoscute şi se consideră că nu pot contribui aproape deloc la viaţa comunităţii. Dar această izolare reduce posibilităţile copiilor de a învăţa, de a creşte şi a se dezvolta la nivelul potenţialităţilor native. Includerea lor înseamnă schimbarea atitudinilor şi practicilor persoanelor particulare, organizaţiilor şi asociaţiilor, astfel încît aceşti copii să participe din plin şi egal şi să contribuie la viaţa şi cultura comunităţii din care fac parte. O societate incluzivă reprezintă acea societate în care diferenţa este respectată, iar discriminarea şi prejudecata sunt combătute activ prin politici şi practică. Beneficiile incluziunii sunt reciproce, dar majoritatea dintre noi n-a conştientizat încă acest lucru evident. Separa­rea ne limitează înţelegerea reciprocă. Famili­aritatea şi toleranţa reduc frica şi respingerea, favorizînd relaţiile de comunicare şi colaborare în beneficiul tuturor.

          

            Avantaje ale educației incluzive pentru:

  1. Copii cu cerințe educaționale speciale:
  • dezvoltarea cognitivă, motorie, de limbaj, socială şi emoţională este consolidată prin intermediul interacţiunilor semnificative cu cei de aceeaşi vîrstă (se află între semeni şi formează relaţii importante pentru ei);
  • copiii învaţă „socializarea" prin comunicare şi interacţiunea cu ceilalţi colegi de grupă, îşi dezvoltă deprinderi mai bune de comunicare;
  • se cunosc, iar bunele relaţii, starea de bine dintre ei reprezintă o condiţie facilitatoare pentru învăţare şi dezvoltare;
  • află despre interesele şi preferinţele pentru anumite activităţi (de ex., unii copii desenează, pictează, alţii încep să cînte la un instrument, alţii sunt „povestitori", altora le place să creeze colaje, să vizioneze desene animate, să inventeze poezii, iar alţii sunt „campioni" la practicarea unui sport sau le place să observe natura etc.);
  • le dă mai multă încredere în sine, exprimă mai multă mîndrie pentru achiziţiile lor, se afirmă mai mult;
  • sunt mai inteligenţi emoţional;
  • reacţionează pozitiv la schimbări;
  • construiesc o interdependenţă şi-şi dezvoltă capacitatea de a depăşi obstacolele;
  • demonstrează o capacitate mai bună de rezolvare a problemelor, învaţă sa-şi accepte propriile forţe şi nevoi;
  • învaţă respectul de sine, facînd parte dintr-un mediu pozitiv normal.
  1. Copii fără cerințe educaționale speciale:
  • îi sensibilează faţă de nevoile celorlalţi;
  • învaţă să accepte diferenţele mult mai bine faţă de persoanele cu deficiențe;
  • își extind diversitatea prieteniilor;
  • învaţă să coopereze;
  • îşi consolidează creativitatea, explorarea resurselor proprii, empatia;
  • îşi dezvoltă răbdarea şi sentimentele de compasiune;
  • îi acceptă pe ceilalţi ca persoane, nu ca simple etichete acordate acestora;
  • sunt mai inteligenţi emoţional;
  • reacţionează pozitiv la schimbări;
  • rezolvă mai uşor conflicte;
  • învaţă să-i ajute pe ceilalţi;
  • au mai puține prejudecăţi şi stereotipuri;
  • obţin rezultate academice mai bune.
Alegeti alta limba:
Cumpara din magazinul nostru:
 
asociatianagual.ro pe Facebook
© Copyright Asociaţia Nagual. Ne puteţi contact aici
Powered by ciokix API