Organizația noastră va derula, începând cu luna februarie, proiectul ”Regăsire”, pentru o perioadă de 12 luni. Acesta este un proiect pilot și prima inițiativă privată din județul Olt, cu un buget de aproximativ 50.000 lei, asigurat din surse proprii, demers ce are ca beneficiari persoane diagnosticate cu comportament adictiv (dependență de alcool și droguri).
Slatina 650/Gala Laureaților și Gala Superlativelor: Cei mai buni dintre cei buni
Reprezentantii municipalitatii au acordat diplome de merit mai multor persoane si institutii pentru activitati remarcabile in viata comunitatii.
Dincolo de aparențe
Finantare nerambursabilă în sumă de 18.900 ron din partea Metropolitan Life cu sprijinul United Way România
Autismul vorbeste, e timpul sa asculti!
Asociatia NAGUAL beneficiaza de o finantare nerambursabila de 90 000 ron de la bugetul local al Municipiului Slatina pentru proiectul „Autismul vorbeste, e timpul sa asculti!â€
Selectie copii terapie ABA
Asociatia Nagual, cu sprjinul financiar al Club Rotary Slatina va oferi gratuit, timp de 10 luni, 24 ore lunar de terapie comportamentală aplicată la 2 copii diagnosticati cu autism.
Cercul Sigurantei
Primul program de educație parentală acreditat internațional
Tarife
Angajare psiholog
Asociatia NAGUAL anunta scoaterea la concurs a unui post de psiholog
Liga Solidaritatii
AsociaÅ£ia NAGUAL, în parteneriat cu AsociaÅ£ia Pitic Sport, a organizat evenimentul sportiv cu scop caritabil „Liga Solidarităţiiâ€.
Turneu caritabil de tenis
Asociatia NAGUAL a organizat cu sprijinul SCADT SPORTS, în perioada 31 mai - 4 iunie 2012 un turneu caritabil de tenis în localitatea Slatina, judeţul Olt.
Cat de bine iti cunosti copilul?
Programul „Cat de bine iti cunosti copilul?†demarat la nivelul județului Olt este prima initiativă care urmarește atat implementarea unor proceduri cu rol de preventie in sfera sanatatii mintale cat si de detectie timpurie a unor disfunctionalitati de natura psihologica.
Evaluare psihologică
Ce teste folosim
Curs formare “Eu ÅŸi copilul meuâ€
Centrul Regional de Prevenire, Evaluare ÅŸi Consiliere Antidrog Craiova a organizat la Slatina, în perioada 19 – 23 septembrie, în colaborare cu AsociaÅ£ia NAGUAL, cursul de formare continuă „Eu ÅŸi Copilul Meuâ€. Cursul s-a adresat psihologilor cu drept de liberă practică în specialitatea psihologie clinică ÅŸi educaÅ£ională.
Centru Integrat de Intervenție
Asociația NAGUAL a finalizat activitatea de construcție și amenajare interioara a Centrului Integrat de Intervenție
Autismul vorbeste, e timpul sa asculti!
AsociaÅ£ia NAGUAL beneficiază de o finanÅ£are nerambursabilă de la bugetul local al Municipiului Slatina pentru proiectul „Autismul vorbeÅŸte, e timpul să asculÅ£i!â€.
Set poze "Secvente"
Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
Set poze "Ce este gresit"
Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
Set poze "Fise pentru colorat"
Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
Set poze "Emotii"
Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
Set poze "Partile corpului"
Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
Abordari teoretice si practice in reintegrarea sociala a persoanelor defavorizate
Asociaţia NAGUAL organizează marti, 11 octombrie 2011, începând cu ora 10, Simpozionul Naţional cu tema „ABORDĂRI TEORETICE ŞI PRACTICE ÎN REINTEGRAREA SOCIALĂ A PERSOANELOR DEFAVORIZATE†în sala de conferinţe a Consiliului Judeţean Olt.
Formare proiect "Educatia este calea spre raspunsul la toate intrebarile"
AsociaÅ£ia NAGUAL este partener naÅ£ional în cadrul proiectului strategic „EducaÅ£ia este calea spre răspunsul la toate întrebărileâ€, cofinanÅ£at din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul OperaÅ£ional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 – „InvesteÅŸte în oameniâ€.
Formare proiect "A new chance" - O noua sansa
Asociaţia NAGUAL desfăsoară începând cu luna decembrie 2010 proiectul „A new chance†– O nouă şansă. Acesta are în vedere una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă societatea românească şi anume incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi.
Ziua Internationala de Constientizare a Autismului
Asociaţia NAGUAL, în parteneriat cu Instituţia Prefectului – Judeţul Olt, a organizat în data de 1 aprilie 2011 o serie de evenimente în cadrul campaniei „Light it up blue†care s-a desfăşurat la nivel global şi prin care s-a dorit conştientizarea autismului şi atragerea atenţiei asupra zilei de 2 aprilie (Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului).
Povestea Crăciunului în Suflet de Copil
ÃŽn data de 15 decembrie 2010 a avut loc evenimentul caritabil „Povestea Crăciunului în Suflet de Copilâ€, organizat de către AsociaÅ£ia NAGUAL în parteneriat cu InstituÅ£ia Prefectului – JudeÅ£ul Olt, Inspectoratul Åžcolar JudeÅ£ean Olt, Biblioteca JudeÅ£eană „Ion Minulescuâ€, Palatul Copiilor „Adrian Băranâ€, Åžcoala Populară de Arte ÅŸi Meserii.
Cupa Bancarilor la Fotbal - 2010
AsociaÅ£ia NAGUAL, în parteneriat cu Primăria Slatina, a organizat prima ediÅ£ie judeÅ£eană a evenimentului sportiv cu scop caritabil „Cupa bancarilor la fotbalâ€.
VESI - Volunteering in Europe and Social Inclusion
Proiect international care promoveaza voluntariatul in vederea incluziunii sociale a copiilor cu dizabilitati
O noua sansa
Asociatia NAGUAL desfasoara incepand cu luna decembrie 2010 proiectul "A new chance" - O noua sansa. Acesta are în vedere una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă societatea românească şi anume incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi.
Centru educativ multifuncţional
Îmbunătăţirea condiţiilor de educaţie pentru copiii cu CES în vederea prevenirii eşecului şi abandonului şcolar prin înfiinţarea unui centru educativ multifuncţional.
Dezvoltarea inteligenţei emoţionale prin educaţie raţional-emotivă şi comportamentală
Asociaţia Nagual îşi propune să ajute elevii în a-şi îmbunătăţi abilităţile de gândire critică şi, implicit, de a-şi optimiza sentimentul de autoeficacitate care îi ajută în stabilirea traseului lor vocaţional. La toate acestea, se adaugă utilitatea profilactic-curativă pe care educaţia emoţională o are într-o societate ce necesită atitudine morală.
Eveniment caritabil "Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeşte"
În data de 12 decembrie 2009 a avut loc prima ediţie a evenimentului caritabil anual „Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeşte†organizat de către Asociaţia NAGUAL. Acesta s-a desfăşurat în incinta hotelului Zytto din Slatina.
Inaugurare Centru de Zi
În februarie 2009 a fost inaugurat primul Centru de Zi destinat evaluării şi intervenţiei la copiii cu elemente de spectru autist si tuluburare hiperchinetică.
Demarare campanie strangere de fonduri
Prin această campanie se doreşte colectarea sumei necesare pentru a începe lucrările de amenjare a spaţiilor prevăzute pentru activităţile cu beneficiarii asociaţiei, pentru creşterea vizibilităţii organizaţiei şi pentru informare.
Abandonul şcolar, combătut cu bani europeni
ÃŽn cadrul proiectului „EducaÅ£ia este calea spre răspunsul la toate întrebărileâ€, derulat de ISJ Olt în parteneriat cu AsociaÅ£ia Nagual, CJ Olt ÅŸi Casa Corpului Didactic, 80 de cadre didactice sunt pregătite pentru a acÅ£iona împotriva abandonului ÅŸcolar.
Se aprind luminile albastre la Slatina, pentru copiii cu autism
Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului nu trece neobservată la Slatina. Pe1 şi 2 aprilie, Asociaţia Nagual organizează o serie de evenimente pentru copiii cu autism.
Prefectura Olt, iluminată în albastru pentru copiii cu autism
Week-end-ul acesta, cu ocazia Zilei Internaţionale de Conştientizare a Autismului - 2 aprilie, Asociaţia Nagual va organiza o serie de evenimente menite să construiască o punte între autism şi normalitate.
Asociaţia Nagual a organizat, ieri, o licitaţie de brazi între orele 17.00 şi 19.00 pe platoul din faţa Instituţiei Prefectului Olt, urmată de o şezătoare cu poveşti şi prăjituri magice la Biblioteca Judeţeană Olt, în care au fost implicate Şcoala nr. 3 şi toate liceele din Slatina.
Slatina: Tudor Gheorghe canta gratis pentru copiii autisti
Tudor Gheorghe, vedetele de televiziune Răzvan ÅŸi Dani ÅŸi ansamblul folcloric Doina Oltului au acceptat invitaÅ£ia AsociaÅ£iei Nagual din Slatina ÅŸi vor veni gratis la spectacolul caritabil „Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeÅŸteâ€.
„Nagual“ întinde mâna persoanelor cu probleme de sănătate mintală
„Până acum nu am vorbit de asociaţia noastră pentru că am vrut mai întâi să arătăm că ne-am apucat de lucru şi cât de serioasă este munca noastră"
Centru de Zi
Un loc cu orientare incluziva, prietenos, al acceptarii, tolerantei si intelegerii, in care toti copiii invata sa fie egali iar vulnerabilitatea devine doar o particularitate si nu un handicap.
Cadrul organizatoric
Reprezentanții legali care doresc să-și înscrie copiii în cadrul centrului îl pot vizita și solicita mai multe informații în fiecare luni și joi, începând cu orele 18:00. Vizitarea centrului se va realiza doar cu programare telefonică prealabilă la numărul 0746.898.955.
Numărul maxim de copii admiși în cadrul centrului va fi de 15 dintre care 4 copii cu cerințe educaționale speciale (CES).
În limita numărului maxim de copii simultan în centru (15) vor putea fi acceptați și preșcolari cu diverse dificultăți adaptative sau de învățare în intervalul 930 – 1230. Aceștia vor putea beneficia de serviciile centrului (socializare, activități instructiv-educative, recreative etc.) între minim o oră și maxim trei, contra unei taxe de 15 lei pe oră.
La solicitarea reprezentanților legali, copiii cu cerințe educaționale speciale vor putea beneficia de punerea la dispoziție a unor conturi bancare personalizate în care să se colecteze bani din sponsorizări, declarația 230, donații. Fondurile strânse vor fi folosite pentru plata serviciilor oferite de către Asociația Nagual (evaluare psihologică, terapie individuală, activități educative și socializare în cadrul centrului de zi etc.).
Acceptarea unui copil în cadrul centrului implică:
Semnarea unui contract de acordare de servicii (îl puteți vizualiza și descărca deaici)
Informarea cu privire la regulamentul de ordine interioară - anexa 1 (îl puteți vizualiza și descărca de aici)
Semnarea unui angajament de plată - anexa 2 (o puteți vizualiza și descărca deaici)
Completarea unei cereri de înscriere - anexa 3 (o puteți vizualiza și descărca deaici)
Informarea cu privire la serviciile oferite în cadrul fiecărui tip de program - anexa 4 (o puteți vizualiza și descărca de aici)
Cadrul teoretic care va sta la baza activităților centrului
Centrul de zi va fi caracterizat, din punct de vedere al tipului de activități, ca fiind asemănător cu cel din cadrul grădinițelor cu program prelungit. Diferența specifică va fi tipul de abordare educațională care va avea o puternică dominantă incluzivă. Aceasta consideră curriculumul şcolar ca un instrument necesar a fi flexibil, adaptabil la nevoile/cerinţele copiilor. Punctul de plecare în alcătuirea strategiilor de lucru este identificarea problemelor pe care le întâmpină copiii în învăţare, nu pentru a-i clasifica şi eticheta, ci pentru a construi şi proiecta activităţile în întâmpinarea nevoilor lor. ScopuI îl constituie dezvoltarea fiecăruia şi a tuturor pentru că individualitatea este la fel de importantă ca şi interacţiunea între copii. Problemele de învăţare sunt astfel cunoscute ca cerinţe mai mult sau mai puţin speciale, particularităţi la care se adaptează predarea şi învăţarea.
Educaţia incluzivă porneşte de la premiza că dificultăţile de învăţare nu apar doar la copiii cu „nevoi educative speciale". Procesul de învăţare a copiilor nu se desfăşoară exclusiv la grădiniţă/şcoală. Ei învaţă de la familiile lor, din contactul cu semenii şi prietenii, din participarea la diversele activităţi care au loc în comunitate. Toţi copiii învaţă şi orice copil poate întâmpina dificultăţi. Educaţia incluzivă vizează dezvoltarea unei abordări centrate pe copil, recunoscând că aceștia au nevoi de învăţare diferite şi că învaţă în ritmuri diferite. Barierele în calea învăţării şi participării pot fi generate de condiţiile de acasă şi de la grădiniţă/şcoală, de culturile existente în comunitate, de atitudinile pe care le manifestă copiii între ei şi de imaginea de sine pe care o au, de competenţele cadrelor didactice de a lucra cu copiii care au diverse nevoi, de gradul de adecvare al curriculumului incluziv sub aspectul centrării pe nevoile copilului, materiale didactice inadecvate de predare, clădiri inaccesibile şi mediu educaţional închis, de politicile guvernamentale locale şi centrale. Conform ideologiei incluziunii, toţi copiii au dreptul la predare diferenţiată şi adecvată în clasă, adaptată particularităţilor de învăţare pe care le au. Această abordare este diferită de abordarea tradiţională în care se presupune că, dacă un copil are dificultăţi de învăţare, acel copil este o problemă şi el trebuie să se schimbe şi nu şcoala. Abordarea incluzivă cere ca grădiniţele să-şi concentreze atenţia asupra copiilor, să aprecieze diferenţele dintre copii şi să se adapteze acestor diferenţe. Acest lucru reclamă din partea cadrului didactic capacitatea de a înţelege modul în care copiii învaţă şi se dezvoltă. Cadrul didactic trebuie să fie capabil să adopte diverse moduri de acordare a sprijinului, asigurînd în acelaşi timp, participarea activă a copilului în procesul de învăţare.
Copiii percepuÅ£i ca "diferiÅ£i" din cauza handicapului, originii etnice, limbii, sărăciei etc., sînt deseori excluÅŸi sau marginalizaÅ£i în societatea ÅŸi comunităţile locale, fie se ascund în casă dacă arată diferit, din cauza fricii ÅŸi/sau superstiÅ£iilor. Deseori necesităţile lor nu sunt recunoscute ÅŸi se consideră că nu pot contribui aproape deloc la viaÅ£a comunităţii. Dar această izolare reduce posibilităţile copiilor de a învăţa, de a creÅŸte ÅŸi a se dezvolta la nivelul potenÅ£ialităţilor native. Includerea lor înseamnă schimbarea atitudinilor ÅŸi practicilor persoanelor particulare, organizaÅ£iilor ÅŸi asociaÅ£iilor, astfel încît aceÅŸti copii să participe din plin ÅŸi egal ÅŸi să contribuie la viaÅ£a ÅŸi cultura comunităţii din care fac parte. O societate incluzivă reprezintă acea societate în care diferenÅ£a este respectată, iar discriminarea ÅŸi prejudecata sunt combătute activ prin politici ÅŸi practică. Beneficiile incluziunii sunt reciproce, dar majoritatea dintre noi n-a conÅŸtientizat încă acest lucru evident. SeparaÂrea ne limitează înÅ£elegerea reciprocă. FamiliÂaritatea ÅŸi toleranÅ£a reduc frica ÅŸi respingerea, favorizînd relaÅ£iile de comunicare ÅŸi colaborare în beneficiul tuturor.
Avantaje ale educației incluzive pentru:
Copii cu cerințe educaționale speciale:
dezvoltarea cognitivă, motorie, de limbaj, socială şi emoţională este consolidată prin intermediul interacţiunilor semnificative cu cei de aceeaşi vîrstă (se află între semeni şi formează relaţii importante pentru ei);
copiii învaţă „socializarea" prin comunicare şi interacţiunea cu ceilalţi colegi de grupă, îşi dezvoltă deprinderi mai bune de comunicare;
se cunosc, iar bunele relaţii, starea de bine dintre ei reprezintă o condiţie facilitatoare pentru învăţare şi dezvoltare;
află despre interesele şi preferinţele pentru anumite activităţi (de ex., unii copii desenează, pictează, alţii încep să cînte la un instrument, alţii sunt „povestitori", altora le place să creeze colaje, să vizioneze desene animate, să inventeze poezii, iar alţii sunt „campioni" la practicarea unui sport sau le place să observe natura etc.);
le dă mai multă încredere în sine, exprimă mai multă mîndrie pentru achiziţiile lor, se afirmă mai mult;
sunt mai inteligenţi emoţional;
reacţionează pozitiv la schimbări;
construiesc o interdependenţă şi-şi dezvoltă capacitatea de a depăşi obstacolele;
demonstrează o capacitate mai bună de rezolvare a problemelor, învaţă sa-şi accepte propriile forţe şi nevoi;
învaţă respectul de sine, facînd parte dintr-un mediu pozitiv normal.
Copii fără cerințe educaționale speciale:
îi sensibilează faţă de nevoile celorlalţi;
învaţă să accepte diferenţele mult mai bine faţă de persoanele cu deficiențe;