Nagual Logo
Home
  • Regasire

    Organizația noastră va derula, începând cu luna februarie, proiectul ”Regăsire”, pentru o perioadă de 12 luni. Acesta este un proiect pilot și prima inițiativă privată din județul Olt, cu un buget de aproximativ 50.000 lei, asigurat din surse proprii, demers ce are ca beneficiari persoane diagnosticate cu comportament adictiv (dependență de alcool și droguri).
  • Slatina 650/Gala Laureaților și Gala Superlativelor: Cei mai buni dintre cei buni

    Reprezentantii municipalitatii au acordat diplome de merit mai multor persoane si institutii pentru activitati remarcabile in viata comunitatii.
  • Dincolo de aparențe

    Finantare nerambursabilă în sumă de 18.900 ron din partea Metropolitan Life cu sprijinul United Way România
  • Autismul vorbeste, e timpul sa asculti!

    Asociatia NAGUAL beneficiaza de o finantare nerambursabila de 90 000 ron de la bugetul local al Municipiului Slatina pentru proiectul „Autismul vorbeste, e timpul sa asculti!”
  • Selectie copii terapie ABA

    Asociatia Nagual, cu sprjinul financiar al Club Rotary Slatina va oferi gratuit, timp de 10 luni, 24 ore lunar de terapie comportamentală aplicată la 2 copii diagnosticati cu autism.
  • Cercul Sigurantei

    Primul program de educație parentală acreditat internațional
  • Tarife

  • Angajare psiholog

    Asociatia NAGUAL anunta scoaterea la concurs a unui post de psiholog
  • Liga Solidaritatii

    Asociaţia NAGUAL, în parteneriat cu Asociaţia Pitic Sport, a organizat evenimentul sportiv cu scop caritabil „Liga Solidarităţii”.
  • Turneu caritabil de tenis

    Asociatia NAGUAL a organizat cu sprijinul SCADT SPORTS, în perioada 31 mai - 4 iunie 2012 un turneu caritabil de tenis în localitatea Slatina, judeţul Olt.
  • Cat de bine iti cunosti copilul?

    Programul „Cat de bine iti cunosti copilul?” demarat la nivelul județului Olt este prima initiativă care urmarește atat implementarea unor proceduri cu rol de preventie in sfera sanatatii mintale cat si de detectie timpurie a unor disfunctionalitati de natura psihologica.
  • Evaluare psihologică

    Ce teste folosim
  • Curs formare “Eu ÅŸi copilul meu”

    Centrul Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Craiova a organizat la Slatina, în perioada 19 – 23 septembrie, în colaborare cu Asociaţia NAGUAL, cursul de formare continuă „Eu şi Copilul Meu”. Cursul s-a adresat psihologilor cu drept de liberă practică în specialitatea psihologie clinică şi educaţională.
  • Centru Integrat de Intervenție

    Asociația NAGUAL a finalizat activitatea de construcție și amenajare interioara a Centrului Integrat de Intervenție
  • Autismul vorbeste, e timpul sa asculti!

    Asociaţia NAGUAL beneficiază de o finanţare nerambursabilă de la bugetul local al Municipiului Slatina pentru proiectul „Autismul vorbeşte, e timpul să asculţi!”.
  • Set poze "Secvente"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Ce este gresit"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Fise pentru colorat"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Emotii"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Partile corpului"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Abordari teoretice si practice in reintegrarea sociala a persoanelor defavorizate

    Asociaţia NAGUAL organizează marti, 11 octombrie 2011, începând cu ora 10, Simpozionul Naţional cu tema „ABORDĂRI TEORETICE ŞI PRACTICE ÎN REINTEGRAREA SOCIALĂ A PERSOANELOR DEFAVORIZATE” în sala de conferinţe a Consiliului Judeţean Olt.
  • Formare proiect "Educatia este calea spre raspunsul la toate intrebarile"

    Asociaţia NAGUAL este partener naţional în cadrul proiectului strategic „Educaţia este calea spre răspunsul la toate întrebările”, cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 – „Investeşte în oameni”.
  • Formare proiect "A new chance" - O noua sansa

    Asociaţia NAGUAL desfăsoară începând cu luna decembrie 2010 proiectul „A new chance” – O nouă şansă. Acesta are în vedere una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă societatea românească şi anume incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi.
  • Ziua Internationala de Constientizare a Autismului

    Asociaţia NAGUAL, în parteneriat cu Instituţia Prefectului – Judeţul Olt, a organizat în data de 1 aprilie 2011 o serie de evenimente în cadrul campaniei „Light it up blue” care s-a desfăşurat la nivel global şi prin care s-a dorit conştientizarea autismului şi atragerea atenţiei asupra zilei de 2 aprilie (Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului).
  • Povestea Crăciunului în Suflet de Copil

    În data de 15 decembrie 2010 a avut loc evenimentul caritabil „Povestea Crăciunului în Suflet de Copil”, organizat de către Asociaţia NAGUAL în parteneriat cu Instituţia Prefectului – Judeţul Olt, Inspectoratul Şcolar Judeţean Olt, Biblioteca Judeţeană „Ion Minulescu”, Palatul Copiilor „Adrian Băran”, Şcoala Populară de Arte şi Meserii.
  • Cupa Bancarilor la Fotbal - 2010

    Asociaţia NAGUAL, în parteneriat cu Primăria Slatina, a organizat prima ediţie judeţeană a evenimentului sportiv cu scop caritabil „Cupa bancarilor la fotbal”.
  • VESI - Volunteering in Europe and Social Inclusion

    Proiect international care promoveaza voluntariatul in vederea incluziunii sociale a copiilor cu dizabilitati
  • O noua sansa

    Asociatia NAGUAL desfasoara incepand cu luna decembrie 2010 proiectul "A new chance" - O noua sansa. Acesta are în vedere una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă societatea românească şi anume incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi.
  • Centru educativ multifuncÅ£ional

    Îmbunătăţirea condiţiilor de educaţie pentru copiii cu CES în vederea prevenirii eşecului şi abandonului şcolar prin înfiinţarea unui centru educativ multifuncţional.
  • Dezvoltarea inteligenÅ£ei emoÅ£ionale prin educaÅ£ie raÅ£ional-emotivă ÅŸi comportamentală

    Asociaţia Nagual îşi propune să ajute elevii în a-şi îmbunătăţi abilităţile de gândire critică şi, implicit, de a-şi optimiza sentimentul de autoeficacitate care îi ajută în stabilirea traseului lor vocaţional. La toate acestea, se adaugă utilitatea profilactic-curativă pe care educaţia emoţională o are într-o societate ce necesită atitudine morală.
  • Eveniment caritabil "Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeÅŸte"

    În data de 12 decembrie 2009 a avut loc prima ediţie a evenimentului caritabil anual „Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeşte” organizat de către Asociaţia NAGUAL. Acesta s-a desfăşurat în incinta hotelului Zytto din Slatina.
  • Inaugurare Centru de Zi

    În februarie 2009 a fost inaugurat primul Centru de Zi destinat evaluării şi intervenţiei la copiii cu elemente de spectru autist si tuluburare hiperchinetică.
  • Demarare campanie strangere de fonduri

    Prin această campanie se doreşte colectarea sumei necesare pentru a începe lucrările de amenjare a spaţiilor prevăzute pentru activităţile cu beneficiarii asociaţiei, pentru creşterea vizibilităţii organizaţiei şi pentru informare.
  • Abandonul ÅŸcolar, combătut cu bani europeni

    În cadrul proiectului „Educaţia este calea spre răspunsul la toate întrebările”, derulat de ISJ Olt în parteneriat cu Asociaţia Nagual, CJ Olt şi Casa Corpului Didactic, 80 de cadre didactice sunt pregătite pentru a acţiona împotriva abandonului şcolar.
  • Se aprind luminile albastre la Slatina, pentru copiii cu autism

    Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului nu trece neobservată la Slatina. Pe1 şi 2 aprilie, Asociaţia Nagual organizează o serie de evenimente pentru copiii cu autism.
  • Prefectura Olt, iluminată în albastru pentru copiii cu autism

    Week-end-ul acesta, cu ocazia Zilei Internaţionale de Conştientizare a Autismului - 2 aprilie, Asociaţia Nagual va organiza o serie de evenimente menite să construiască o punte între autism şi normalitate.
  • PoveÅŸti, prăjituri magice ÅŸi licitaÅ£ie publică de brazi în faÅ£a Prefecturii

    Asociaţia Nagual a organizat, ieri, o licitaţie de brazi între orele 17.00 şi 19.00 pe platoul din faţa Instituţiei Prefectului Olt, urmată de o şezătoare cu poveşti şi prăjituri magice la Biblioteca Judeţeană Olt, în care au fost implicate Şcoala nr. 3 şi toate liceele din Slatina.
  • Slatina: Tudor Gheorghe canta gratis pentru copiii autisti

    Tudor Gheorghe, vedetele de televiziune Răzvan şi Dani şi ansamblul folcloric Doina Oltului au acceptat invitaţia Asociaţiei Nagual din Slatina şi vor veni gratis la spectacolul caritabil „Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeşte”.
  • „Nagual“ întinde mâna persoanelor cu probleme de sănătate mintală

    „Până acum nu am vorbit de asociaţia noastră pentru că am vrut mai întâi să arătăm că ne-am apucat de lucru şi cât de serioasă este munca noastră"
Susţine proiectul Nagual
Centru de Zi

Un loc cu orientare incluziva, prietenos, al acceptarii, tolerantei si intelegerii, in care toti copiii invata sa fie egali iar vulnerabilitatea devine doar o particularitate si nu un handicap.

Cadrul organizatoric

  1. Reprezentanții legali care doresc să-și înscrie copiii în cadrul centrului îl pot vizita și solicita mai multe informații în fiecare luni și joi, începând cu orele 18:00. Vizitarea centrului se va realiza doar cu programare telefonică prealabilă la numărul 0746.898.955.
  2. Numărul maxim de copii admiÈ™i în cadrul centrului va fi de 15 dintre care 4 copii cu cerinÈ›e educaÈ›ionale speciale (CES).
  3. În limita numărului maxim de copii simultan în centru (15) vor putea fi acceptați și preșcolari cu diverse dificultăți adaptative sau de învățare în intervalul 930 – 1230. Aceștia vor putea beneficia de serviciile centrului (socializare, activități instructiv-educative, recreative etc.) între minim o oră și maxim trei, contra unei taxe de 15 lei pe oră.
  4. La solicitarea reprezentanților legali, copiii cu cerințe educaționale speciale vor putea beneficia de punerea la dispoziție a unor conturi bancare personalizate în care să se colecteze bani din sponsorizări, declarația 230, donații. Fondurile strânse vor fi folosite pentru plata serviciilor oferite de către Asociația Nagual (evaluare psihologică, terapie individuală, activități educative și socializare în cadrul centrului de zi etc.).
  5. Acceptarea unui copil în cadrul centrului implică:
  • Semnarea unui contract de acordare de servicii (îl puteÈ›i vizualiza È™i descărca de aici)
  • Informarea cu privire la regulamentul de ordine interioară - anexa 1 (îl puteÈ›i vizualiza  È™i descărca de aici)
  • Semnarea unui angajament de plată - anexa 2 (o puteÈ›i vizualiza È™i descărca de aici)
  • Completarea unei cereri de înscriere - anexa 3 (o puteÈ›i vizualiza È™i descărca de aici)
  • Informarea cu privire la serviciile oferite în cadrul fiecărui tip de program - anexa 4 (o puteÈ›i vizualiza È™i descărca de aici)

Cadrul teoretic care va sta la baza activităților centrului

 

           Centrul de zi va fi caracterizat, din punct de vedere al tipului de activități, ca fiind asemănător cu cel din cadrul grădiniÈ›elor cu program prelungit. DiferenÈ›a specifică va fi tipul de abordare educaÈ›ională care va avea o puternică dominantă incluzivă. Aceasta consideră curriculumul ÅŸcolar ca un instrument necesar a fi flexibil, adaptabil la nevoile/cerinÅ£ele copiilor. Punctul de plecare în alcătuirea strategiilor de lucru este identificarea problemelor pe care le întâmpină copiii în învăţare, nu pentru a-i clasifica ÅŸi eticheta, ci pentru a construi ÅŸi proiecta activităţile în întâmpinarea nevoilor lor. ScopuI îl constituie dezvoltarea fiecăruia ÅŸi a tuturor pentru că individualitatea este la fel de importantă ca ÅŸi interacÅ£iunea între copii. Problemele de învăţare sunt astfel cunoscute ca cerinÅ£e mai mult sau mai puÅ£in speciale, particularităţi la care se adaptează predarea ÅŸi învăţarea.

           EducaÅ£ia incluzivă porneÅŸte de la premiza că dificultăţile de învăţare nu apar doar la copiii cu „nevoi educative speciale". Procesul de învăţare a copiilor nu se desfăşoară exclusiv la grădiniţă/ÅŸcoală. Ei învaţă de la familiile lor, din contactul cu semenii ÅŸi prietenii, din participarea la diversele activităţi care au loc în comunitate. ToÅ£i copiii învaţă ÅŸi orice copil poate întâmpina dificultăţi. EducaÅ£ia incluzivă vizează dezvoltarea unei abordări centrate pe copil, recunoscând că aceÈ™tia au nevoi de învăţare diferite ÅŸi că învaţă în ritmuri diferite. Barierele în calea învăţării ÅŸi participării pot fi generate de condiÅ£iile de acasă ÅŸi de la grădiniţă/ÅŸcoală, de culturile existente în comunitate, de atitudinile pe care le manifestă copiii între ei ÅŸi de imaginea de sine pe care o au, de competenÅ£ele cadrelor didactice de a lucra cu copiii care au diverse nevoi, de gradul de adecvare al curriculumului incluziv sub aspectul centrării pe nevoile copilului, materiale didactice inadecvate de predare, clădiri inaccesibile ÅŸi mediu educaÅ£ional închis, de politicile guvernamentale locale ÅŸi centrale. Conform ideologiei incluziunii, toÅ£i copiii au dreptul la predare diferenÅ£iată ÅŸi adecvată în clasă, adaptată particularităţilor de învăţare pe care le au. Această abordare este diferită de abordarea tradiÅ£ională în care se presupune că, dacă un copil are dificultăţi de învăţare, acel copil este o problemă ÅŸi el trebuie să se schimbe ÅŸi nu ÅŸcoala. Abordarea incluzivă cere ca grădiniÅ£ele să-ÅŸi concentreze atenÅ£ia asupra copiilor, să aprecieze diferenÅ£ele dintre copii ÅŸi să se adapteze acestor diferenÅ£e. Acest lucru reclamă din partea cadrului didactic capacitatea de a înÅ£elege modul în care copiii învaţă ÅŸi se dezvoltă. Cadrul didactic trebuie să fie capabil să adopte diverse moduri de acordare a sprijinului, asigurînd în acelaÅŸi timp, participarea activă a copilului în procesul de învăţare.

           Copiii percepuÅ£i ca "diferiÅ£i" din cauza handicapului, originii etnice, limbii, sărăciei etc., sînt deseori excluÅŸi sau marginalizaÅ£i în societatea ÅŸi comunităţile locale, fie se ascund în casă dacă arată diferit, din cauza fricii ÅŸi/sau superstiÅ£iilor. Deseori necesităţile lor nu sunt recunoscute ÅŸi se consideră că nu pot contribui aproape deloc la viaÅ£a comunităţii. Dar această izolare reduce posibilităţile copiilor de a învăţa, de a creÅŸte ÅŸi a se dezvolta la nivelul potenÅ£ialităţilor native. Includerea lor înseamnă schimbarea atitudinilor ÅŸi practicilor persoanelor particulare, organizaÅ£iilor ÅŸi asociaÅ£iilor, astfel încît aceÅŸti copii să participe din plin ÅŸi egal ÅŸi să contribuie la viaÅ£a ÅŸi cultura comunităţii din care fac parte. O societate incluzivă reprezintă acea societate în care diferenÅ£a este respectată, iar discriminarea ÅŸi prejudecata sunt combătute activ prin politici ÅŸi practică. Beneficiile incluziunii sunt reciproce, dar majoritatea dintre noi n-a conÅŸtientizat încă acest lucru evident. Separa­rea ne limitează înÅ£elegerea reciprocă. Famili­aritatea ÅŸi toleranÅ£a reduc frica ÅŸi respingerea, favorizînd relaÅ£iile de comunicare ÅŸi colaborare în beneficiul tuturor.

          

            Avantaje ale educaÈ›iei incluzive pentru:

  1. Copii cu cerințe educaționale speciale:
  • dezvoltarea cognitivă, motorie, de limbaj, socială ÅŸi emoÅ£ională este consolidată prin intermediul interacÅ£iunilor semnificative cu cei de aceeaÅŸi vîrstă (se află între semeni ÅŸi formează relaÅ£ii importante pentru ei);
  • copiii învaţă „socializarea" prin comunicare ÅŸi interacÅ£iunea cu ceilalÅ£i colegi de grupă, îşi dezvoltă deprinderi mai bune de comunicare;
  • se cunosc, iar bunele relaÅ£ii, starea de bine dintre ei reprezintă o condiÅ£ie facilitatoare pentru învăţare ÅŸi dezvoltare;
  • află despre interesele ÅŸi preferinÅ£ele pentru anumite activităţi (de ex., unii copii desenează, pictează, alÅ£ii încep să cînte la un instrument, alÅ£ii sunt „povestitori", altora le place să creeze colaje, să vizioneze desene animate, să inventeze poezii, iar alÅ£ii sunt „campioni" la practicarea unui sport sau le place să observe natura etc.);
  • le dă mai multă încredere în sine, exprimă mai multă mîndrie pentru achiziÅ£iile lor, se afirmă mai mult;
  • sunt mai inteligenÅ£i emoÅ£ional;
  • reacÅ£ionează pozitiv la schimbări;
  • construiesc o interdependenţă ÅŸi-ÅŸi dezvoltă capacitatea de a depăşi obstacolele;
  • demonstrează o capacitate mai bună de rezolvare a problemelor, învaţă sa-ÅŸi accepte propriile forÅ£e ÅŸi nevoi;
  • învaţă respectul de sine, facînd parte dintr-un mediu pozitiv normal.
  1. Copii fără cerințe educaționale speciale:
  • îi sensibilează faţă de nevoile celorlalÅ£i;
  • învaţă să accepte diferenÅ£ele mult mai bine faţă de persoanele cu deficienÈ›e;
  • își extind diversitatea prieteniilor;
  • învaţă să coopereze;
  • îşi consolidează creativitatea, explorarea resurselor proprii, empatia;
  • îşi dezvoltă răbdarea ÅŸi sentimentele de compasiune;
  • îi acceptă pe ceilalÅ£i ca persoane, nu ca simple etichete acordate acestora;
  • sunt mai inteligenÅ£i emoÅ£ional;
  • reacÅ£ionează pozitiv la schimbări;
  • rezolvă mai uÅŸor conflicte;
  • învaţă să-i ajute pe ceilalÅ£i;
  • au mai puÈ›ine prejudecăţi ÅŸi stereotipuri;
  • obÅ£in rezultate academice mai bune.
Alegeti alta limba:
Cumpara din magazinul nostru:
 
© Copyright Asociaţia Nagual. Ne puteţi contact aici