Nagual Logo
Home
  • Slatina 650/”Gala Laureaţilor – Gala Superlativelor”: Cei mai buni dintre cei buni

    Reprezentantii municipalitatii au acordat diplome de merit mai multor persoane si institutii pentru activitati remarcabile in viata comunitatii.
  • Dincolo de aparențe

    Finantare nerambursabilă în sumă de 18.900 ron din partea Metropolitan Life cu sprijinul United Way România
  • Autismul vorbeste, e timpul sa asculti!

    Asociatia NAGUAL beneficiaza de o finantare nerambursabila de 90 000 ron de la bugetul local al Municipiului Slatina pentru proiectul „Autismul vorbeste, e timpul sa asculti!”
  • Selectie copii terapie ABA

    Asociatia Nagual, cu sprjinul financiar al Club Rotary Slatina va oferi gratuit, timp de 10 luni, 24 ore lunar de terapie comportamentală aplicată la 2 copii diagnosticati cu autism.
  • Cercul Sigurantei

    Primul program de educație parentală acreditat internațional
  • Anunt angajare septembrie 2018

    Asociatia NAGUAL anunta scoaterea la concurs a unui post de psiholog
  • Liga Solidaritatii

    Asociaţia NAGUAL, în parteneriat cu Asociaţia Pitic Sport, a organizat evenimentul sportiv cu scop caritabil „Liga Solidarităţii”.
  • Turneu caritabil de tenis

    Asociatia NAGUAL a organizat cu sprijinul SCADT SPORTS, în perioada 31 mai - 4 iunie 2012 un turneu caritabil de tenis în localitatea Slatina, judeţul Olt.
  • Cat de bine iti cunosti copilul?

    Programul „Cat de bine iti cunosti copilul?” demarat la nivelul județului Olt este prima initiativă care urmarește atat implementarea unor proceduri cu rol de preventie in sfera sanatatii mintale cat si de detectie timpurie a unor disfunctionalitati de natura psihologica.
  • Curs formare “Eu şi copilul meu”

    Centrul Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Craiova a organizat la Slatina, în perioada 19 – 23 septembrie, în colaborare cu Asociaţia NAGUAL, cursul de formare continuă „Eu şi Copilul Meu”. Cursul s-a adresat psihologilor cu drept de liberă practică în specialitatea psihologie clinică şi educaţională.
  • Centru Integrat de Intervenţie

    Asociaţia NAGUAL a finalizat activitatea de construcţie şi amenajare interioara a Centrului Integrat de Intervenţie
  • Autismul vorbeste, e timpul sa asculti!

    Asociaţia NAGUAL beneficiază de o finanţare nerambursabilă de la bugetul local al Municipiului Slatina pentru proiectul „Autismul vorbeşte, e timpul să asculţi!”.
  • Set poze "Secvente"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Ce este gresit"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Fise pentru colorat"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Emotii"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Set poze "Partile corpului"

    Se pot utiliza in activitatile de interventie la copiii cu autism sau elemente de spectru autist, intarziere de limbaj, ADHD, retard mintal usor si moderat
  • Abordari teoretice si practice in reintegrarea sociala a persoanelor defavorizate

    Asociaţia NAGUAL organizează marti, 11 octombrie 2011, începând cu ora 10, Simpozionul Naţional cu tema „ABORDĂRI TEORETICE ŞI PRACTICE ÎN REINTEGRAREA SOCIALĂ A PERSOANELOR DEFAVORIZATE” în sala de conferinţe a Consiliului Judeţean Olt.
  • Formare proiect "Educatia este calea spre raspunsul la toate intrebarile"

    Asociaţia NAGUAL este partener naţional în cadrul proiectului strategic „Educaţia este calea spre răspunsul la toate întrebările”, cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 – „Investeşte în oameni”.
  • Formare proiect "A new chance" - O noua sansa

    Asociaţia NAGUAL desfăsoară începând cu luna decembrie 2010 proiectul „A new chance” – O nouă şansă. Acesta are în vedere una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă societatea românească şi anume incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi.
  • Ziua Internationala de Constientizare a Autismului

    Asociaţia NAGUAL, în parteneriat cu Instituţia Prefectului – Judeţul Olt, a organizat în data de 1 aprilie 2011 o serie de evenimente în cadrul campaniei „Light it up blue” care s-a desfăşurat la nivel global şi prin care s-a dorit conştientizarea autismului şi atragerea atenţiei asupra zilei de 2 aprilie (Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului).
  • Povestea Crăciunului în Suflet de Copil

    În data de 15 decembrie 2010 a avut loc evenimentul caritabil „Povestea Crăciunului în Suflet de Copil”, organizat de către Asociaţia NAGUAL în parteneriat cu Instituţia Prefectului – Judeţul Olt, Inspectoratul Şcolar Judeţean Olt, Biblioteca Judeţeană „Ion Minulescu”, Palatul Copiilor „Adrian Băran”, Şcoala Populară de Arte şi Meserii.
  • Cupa Bancarilor la Fotbal - 2010

    Asociaţia NAGUAL, în parteneriat cu Primăria Slatina, a organizat prima ediţie judeţeană a evenimentului sportiv cu scop caritabil „Cupa bancarilor la fotbal”.
  • VESI - Volunteering in Europe and Social Inclusion

    Proiect international care promoveaza voluntariatul in vederea incluziunii sociale a copiilor cu dizabilitati
  • O noua sansa

    Asociatia NAGUAL desfasoara incepand cu luna decembrie 2010 proiectul "A new chance" - O noua sansa. Acesta are în vedere una dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă societatea românească şi anume incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi.
  • Centru educativ multifuncţional

    Îmbunătăţirea condiţiilor de educaţie pentru copiii cu CES în vederea prevenirii eşecului şi abandonului şcolar prin înfiinţarea unui centru educativ multifuncţional.
  • Dezvoltarea inteligenţei emoţionale prin educaţie raţional-emotivă şi comportamentală

    Asociaţia Nagual îşi propune să ajute elevii în a-şi îmbunătăţi abilităţile de gândire critică şi, implicit, de a-şi optimiza sentimentul de autoeficacitate care îi ajută în stabilirea traseului lor vocaţional. La toate acestea, se adaugă utilitatea profilactic-curativă pe care educaţia emoţională o are într-o societate ce necesită atitudine morală.
  • Eveniment caritabil "Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeşte"

    În data de 12 decembrie 2009 a avut loc prima ediţie a evenimentului caritabil anual „Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeşte” organizat de către Asociaţia NAGUAL. Acesta s-a desfăşurat în incinta hotelului Zytto din Slatina.
  • Inaugurare Centru de Zi

    În februarie 2009 a fost inaugurat primul Centru de Zi destinat evaluării şi intervenţiei la copiii cu elemente de spectru autist si tuluburare hiperchinetică.
  • Demarare campanie strangere de fonduri

    Prin această campanie se doreşte colectarea sumei necesare pentru a începe lucrările de amenjare a spaţiilor prevăzute pentru activităţile cu beneficiarii asociaţiei, pentru creşterea vizibilităţii organizaţiei şi pentru informare.
  • Abandonul şcolar, combătut cu bani europeni

    În cadrul proiectului „Educaţia este calea spre răspunsul la toate întrebările”, derulat de ISJ Olt în parteneriat cu Asociaţia Nagual, CJ Olt şi Casa Corpului Didactic, 80 de cadre didactice sunt pregătite pentru a acţiona împotriva abandonului şcolar.
  • Se aprind luminile albastre la Slatina, pentru copiii cu autism

    Ziua Internaţională de Conştientizare a Autismului nu trece neobservată la Slatina. Pe1 şi 2 aprilie, Asociaţia Nagual organizează o serie de evenimente pentru copiii cu autism.
  • Prefectura Olt, iluminată în albastru pentru copiii cu autism

    Week-end-ul acesta, cu ocazia Zilei Internaţionale de Conştientizare a Autismului - 2 aprilie, Asociaţia Nagual va organiza o serie de evenimente menite să construiască o punte între autism şi normalitate.
  • Poveşti, prăjituri magice şi licitaţie publică de brazi în faţa Prefecturii

    Asociaţia Nagual a organizat, ieri, o licitaţie de brazi între orele 17.00 şi 19.00 pe platoul din faţa Instituţiei Prefectului Olt, urmată de o şezătoare cu poveşti şi prăjituri magice la Biblioteca Judeţeană Olt, în care au fost implicate Şcoala nr. 3 şi toate liceele din Slatina.
  • Slatina: Tudor Gheorghe canta gratis pentru copiii autisti

    Tudor Gheorghe, vedetele de televiziune Răzvan şi Dani şi ansamblul folcloric Doina Oltului au acceptat invitaţia Asociaţiei Nagual din Slatina şi vor veni gratis la spectacolul caritabil „Natura ne aseamănă, sufletul ne deosebeşte”.
  • „Nagual“ întinde mâna persoanelor cu probleme de sănătate mintală

    „Până acum nu am vorbit de asociaţia noastră pentru că am vrut mai întâi să arătăm că ne-am apucat de lucru şi cât de serioasă este munca noastră"
Susţine proiectul Nagual
Evaluare psihologica

       Ce câștigi prin evaluarea timpurie a copilului?

        1. Îți formezi o părere obiectivă cu privire la anumite comportamente ale copilului și nu mai ești influențat de părerea subiectivă și “avizată” a unora din membrii familiei care pot interpreta în mod eronat că anumite comportamente sunt normale sau anormale.
        2. Reușești să descoperi lumea copilului, cum percepe el mediul și persoanele din jur.
        3. Îți dai seama de rolul și poziția pe care a ai în viața copilului, cum rezonezi afectiv cu el.
      4. Identifici din timp dacă copilul tău are probleme de dezvoltare psihoemoțională și factorii care le favorizează, mențin și declanșează.    
       5. Îți dai seama ce puncte tari și puncte slabe are copilul tău, ce abilități deține, ce îi place să facă, palierele care sunt mai puțin dezvoltate și asupra cărora trebuie intervenit.
        6. Poți orienta copilul mai bine în activitățile educative, în funcție de abilitățile înnăscute și dobândite.
       7. Prin evaluarea psihologică pe o durată de timp mai îndelungată (longitudinală 7 – 10 ani), poți monitoriza evoluția copilului și identifica eventualele “derapaje” afective și comportamentale (autism, ADHD, tulburări de conduită, depresii, idei sau impulsuri suicidare, dificultăți de adaptare etc.).

     

        Ce teste folosim?

 

         Portage este un test de evaluare a nivelului de dezvoltare a copiilor mici (cu vârste de până la 6 ani) care poate fi de ajutor în două mari direcții:

a) ne oferă un reper asupra stadiului global la care ar trebui să se afle copilul la o anumită vârstă și unde anume este copilul în mod real la momentul evaluării (vârsta cronologică / vârsta mentală);

b) evaluarea efectivă a copilului ne poate oferi o imagine destul de exactă asupra zonelor pe care copilul nu le acoperă și unde acesta are nevoie de ajutor (ex. socializare, limbaj, autoservire, cognitiv, motor).

 

         Graficul de dezvoltare Carolina are ca obiectiv urmărirea longitudinală a copilului pentru evaluarea dezvoltării acestuia și a pregătirii lui pentru următoarele trepte de învățământ. Evaluarea se bazează pe observarea unor indicatori comportamentali foarte fini în cinci domenii: competențe sociale, cognitive, de comunicare, motorii fine și motorii brute. Rezultatul evaluării determină evitarea etichetării copiilor, deoarece acesta nu este exprimat sub formă de scoruri sau calificative. Este un instrument de lucru care punctează competențele copiilor ce ar trebui să fie dobândite până la sfârșitul unei anumite perioade de vârstă.

 

          Nepsy este o baterie de evaluare neuropsihologică completă, adaptată şi validată pe populaţia românească. Conţine 27 de teste neuropsihologice, create special pentru copii, pe baza cercetărilor actuale pentru grupul de vârstă 3-12 ani. NEPSY permite:

  • Evaluarea atenţiei şi funcţii executive, memorie şi învăţare, limbaj, funcţionare senzorio-motorie, procesare vizuo-spaţială.
  • Diagnoza profilului normal sau atipic de dezvoltare neuropsihologică a copilului.
  • Fundamentarea ştiinţifică a intervenţiei remediale precoce;
  • Analiza longitudinală a dezvoltării neuropsihologice a copilului.

 

          Wisc IV este un test de inteligență pentru copii cu vârste cuprinse între 6 și 16 ani,  generează un scor IQ, care reprezintă abilitatea intelectuală generală a unui copil. Poate fi folosit pentru a arăta discrepanțe între inteligența unui copil și performanțele sale la școală. Într-un mediu clinic, dizabilitățile de învățare pot fi diagnosticate prin compararea scorurilor de inteligență cu cele de la un test de realizare. Poate fi folosit ca parte a unei baterii de evaluare pentru a identifica înzestrarea intelectuală, dificultățile de învățare și punctele cognitive puternice sau slabe.

 

       Connors 3 este produsul a 40 de ani de cercetări în psihopatologia copilului și adolescentului. Este o metodă minuţioasă, centrată pe evaluarea tulburărilor de deficit de atenţie și de hiperactivitate (ADHD, Attention - Deficit/Hyperactivity Disorder) și a problemelor și dezechilibrelor frecvent asociate (agresivitate, dificultăţi de învăţare, anxietate, depresie), în rândul copiilor și adolescenţilor. Oferă o evaluare amplă a copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 18 ani, luând în considerare atât condiţiile sociale, cât și pe cele școlare și de acasă ale acestora (relaţiile cu familia, cu persoanele de aceeași vârstă și funcţionarea executivă). Este nepreţuit pentru luarea deciziilor în diagnosticul clinic și pentru stabilirea eligibilităţii educaţionale, pentru planificarea și monitorizarea intervenţiilor, într-un context de cercetare și în scop de screening.

 

         ADOS (Programul de Observație pentru Diagnosticul Autismului) este recunoscut la nivel internațional, drept Golden Standard (standard de aur) pentru evaluarea autismului. Este o evaluare semi-structurată care poate fi utilizată pentru a evalua aproape orice persoană suspectată că ar avea autism, de la copii care nu vorbesc deloc la adulți care sunt fluenți verbal. ADOS are la bază operaționalizarea criteriilor diagnostice pentru autism și pentru tulburări pervazive de dezvoltare din DSM-IV/ICD-10. Cuprinde diverse activități care permit observarea comportamentelor sociale și de comunicare asociate cu diagnosticul de tulburare generalizată de dezvoltare. Aceste activități asigură situații standard importante care pot fi întâlnite în sfera cotidiană și pot fi reproduse astfel în practica diagnostică.

 

       ABAS II oferă o evaluare comprehensivă, bazată pe norme culese cu grijă, a abilităților adaptative ale persoanelor. Acest instrument are o arie largă de utilitate, aplicându-se de la nou-născuți și până la vârsta de 89 de ani; poate fi folosit pentru:

  • a evalua deprinderile adaptative ale unei persoane, cât și capacitatea acesteia de a trăi independent.
  • diagnosticarea și clasificarea anumitor dizabilități sau tulburări (întârzieri de dezvoltare, traume craniene, autism, ADHD, tulburări de ȋnvăţare şi comportament, insuficienţă senzorială, insuficienţă motorie, demențe etc.).
  • identificarea punctelor tari și a limitelor.
  • a ajuta la documentarea și monitorizarea progresului.

Aşa cum sunt măsurate de ABAS-II, deprinderile adaptative sunt definite ca: acele abilităţi practice de zi cu zi care sunt necesare pentru ca persoana să funcţioneze şi să corespundă cerinţelor mediului înconjurător, incluzând aici şi capacitatea de a avea grijă efectiv de propria persoană în mod independent, dar şi interacţiunea cu alţi oameni.

 

        Scenotestul este una dintre cele mai captivante metode proiective de evaluare psihologică pentru copii și adolescenți. Față de modurile clasice de stabilire a diagnosticului evolutiv (teste de dezvoltare, de personalitate sau de stabilire a IQ-ului), Scenotestul oferă o modalitate inovativă de administrare (jocul) și o serie de avantaje implicite. Este un test de construcție proiectivă, elaborat pentru a clarifica și a defini dificultățile și problemele neconștientizate sau trecute cu vederea de persoana evaluată. Realizează o diagnoza prin joc, tocmai pentru că jocul permite persoanei să creeze cu ajutorul suportului testului (cele 16 păpuși și multele materiale aflate la dispoziție), un microcosmos corespondent al lumii reale. La acest nivel, psihologul va putea surprinde caracteristicile structurii relaționale, interacțiunile de natură conflictuală și modalitățile naturale de comunicare și exprimare. Datorită selecției pe considerente psihanalitice a materialului de joc, Scenotestul are un caracter simbolic, putând exprima alături de realitate și temerile și dorințele subiectului.

 

        Sistem de Evaluare Clinică (SEC) prin modul în care a fost elaborat, reprezintă astăzi unul dintre cele mai avansate – the state of the art – sisteme de psihodiagnostic şi evaluare clinică validate ştiinţific adresate adulţilor, copiilor sau adolescenţilor. SEC cuprinde:

  • probe psihologice (5 scale clinice) care evaluează tabloul clinic, focalizate pe cele mai importante componente ale acestuia: distresul, tabloul de tip depresiv şi de tip anxios. Unele scale (ex. PDA, SRGS) evaluează şi aspectele care ţin de starea de sănătate (ex. emoţii pozitive, emoţii funcţionale negative etc), lucru ignorat în majoritatea sistemelor de evaluare clinică existente. Toate aceste probe psihologice au calităţi psihometrice foarte bune, acoperă cea mai mare şi relevantă parte din tulburările clinice şi starea de sănătate.
  • probe psihologice (15 scale clinice) care evaluează mecanismele etiopatogenetice/de sanogeneză asociate tablourilor clinice (din DSM)/stării de sănătate. Această asociere a fost stabilită după analizele comprehensive ale literaturii de specialitate (ex. Cochrane Review, Pubmed, PsycInfo), ceea ce îi conferă o validitate ştiinţifică remarcabilă. Ele se clasifică în probe psihologice care vizează:
  1. mecanisme etiopatogenetice generale (12 scale clinice), cu rol de vulnerabilitate generală (ex. scheme cognitive, cogniţii iraţionale etc).
  2. mecanisme etiopatogenetice specifice (3 scale clinice), implicate în tulburări specifice (gânduri automate etc).

 

         Chestionar de evaluare a copingului cognitiv-emoțional (CERQ) este un chestionar multidimensional, construit pentru a identifica strategiile de coping cognitiv-emoțional, pe care o persoană le folosește după ce a trăit anumite evenimente sau situații negative. În comparație cu alte chestionare de coping, care nu fac o distincție explicită între gândurile unei persoane și activitatea sa reală, CERQ se referă în mod exclusiv la gândurile pe care le re o persoană după ce a trăit o experiență negativă. Chestionarul CERQ măsoară frecvența utilizării anumitor strategii, prin intermediul a 9 scale de evaluare:

  1. Auto-culpabilizare
  2. Acceptare
  3. Ruminare
  4. Refocalizare pozitivă
  5. Refocalizare pe planificare
  6. Reevaluare pozitivă
  7. Punerea în perspectivă
  8. Catastrofare
  9. Culpabilizarea celorlalți
Alegeti alta limba:
Cumpara din magazinul nostru:
 
asociatianagual.ro pe Facebook
© Copyright Asociaţia Nagual. Ne puteţi contact aici
Powered by ciokix API